· 

We mogen weer naar buiten!

mensen voelden zich onveilig en durfden niet meer de straat op. Tijdens de lockdowns waren de straten zelfs in zijn geheel leeg. Het was een heftige tijd voor jong en oud. Het lijkt erop dat dit nu achter ons ligt en dat we vooruit kunnen kijken naar mooiere tijden. 

 

Ook al is het coronavirus nog niet uit de wereld, toch zullen overheidsinstanties in Nederland naar verwachting niet snel meer kiezen voor strenge maatregelen die de economie ernstig zullen schaden. Behalve de economie is ook de gemoedstoestand van de Nederlandse bevolking een belangrijk element. Tijd dus voor een positieve instelling: we mogen weer naar buiten!

 

Buiten recreëren

Nu het buitenleven weer helemaal is opgebloeid, merk je goed dat consumenten ook weer andere keuzes maken. Online shoppen wordt weer deels vervangen door fysiek bezoek aan winkels en warenhuizen. Thuis spelletjes doen (tot vervelens aan toe) wordt ingeruild voor vrijetijdsbesteding buitenshuis, lekker buiten recreëren. 

 

Dat vraagt weer een hernieuwde aanpak van ondernemers en marketeers. Tenslotte, de nood is hoog om weer onder de aandacht te komen van potentiële kopers. Bovendien hebben veel mensen tijdens de corona-periode veel thuis gezeten en daardoor weinig uitgegeven. De drang om weer geld uit te geven buiten de deur is groot. Dat is ook duidelijk te zien aan de vele vakanties die worden geboekt en volle restaurants en kroegen.

Yes, we’re open!

Op plekken waar veel publiek is, is het van groot belang om de aandacht van de bezoekers te grijpen. Dat vraagt om doelgerichte marketing. Fysieke, in het oog springende, marketing uitingen helpen het publiek om de looprichting te kiezen en de juiste keuze te maken voor een product of dienst. Een veel gebruikte promotionele uiting is de beachflag

 

Voorbeelden waar een beachflag goed tot zijn recht komt:

  • Op het strand: logisch, de naam zegt het al tenslotte. Bij strandtenten, ijssalons en restaurants aan de kust zijn beachflags een must-have. Ze wapperen daar heerlijk in de wind en dat spreekt aan. 
  • Bij de entree: beachflags worden voor veel meer doeleinden gebruikt. Bij de entree van een winkel of een evenementenlocatie zijn dit populaire marketingtools. Kom binnen!
  • Op beurzen en festivals: op plekken waar het druk is, zijn beachflags ideaal als eyecatcher. Door de hoogte zijn ze uitstekend zichtbaar, ook in grote mensenmassa’s.

 

Marketeers zweren bij bedrukte beachflags. Het is ideaal, want je kunt ze helemaal in huisstijl laten opmaken en bovendien zijn ze gemakkelijk inklapbaar en zo mee te nemen naar elke activiteit. 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0